Persoanele care doresc sa cumpere o proprietate sau au una pe care vor sa o vanda – in ambele cazuri, se confrunta cu o mare intrebare si anume „Ce agentie imobiliara sa aleg?”. Cu ce agentie de brokeraj trebuie lucrat pentru un rezultat final de succes?
Pe o piata atat de competitiva, probabilitatea de a da peste agentii imobiliare neprofesioniste este destul de mare, deoarece in acest sistem nu exista control si oricine poate intra in afacere fara sa fie macar pregatit si suficient de familiarizat cu piata imobiliara.
Pentru a evita multe batai de cap atunci cand se alege un agent imobiliar, cei interesati trebuie sa urmeze cateva reguli de baza. Acestea vor face sarcina mai usoara, economisind timp si ii protejeaza de agentiile fara scrupule al caror singur scop este sa castige niste bani rapid.
- Prima regula: corectitudine!
Daca o agentie imobiliara nu isi face treaba in mod corespunzator – trebuie evitata! Indiferent cat de bune servicii si beneficii ofera, daca clientul simte ca aceasta nu ii protejeaza interesele, nu trebuie sa lucreze cu ea.
Si cum se poate afla daca acea agentie prezinta incredere? Usor! Astfel de agentii sunt deschise si publice. O agentie imobiliara profesionista se va stradui mereu sa asiste la o varietate de evenimente, receptii, unde intermediarii profesionisti ar avea ocazia sa faca cunostinte utile si relatii care sa le fie utile in timp.
De asemenea, sunt foarte utile recenziile oamenilor. Acestia isi impartasesc impresiile, indiferent daca sunt bune sau rele.
- A doua regula: experienta!
Brokerii cu experienta sunt familiarizati cu intregul proces al tranzactiei, cu tipurile de constructie oferite si cu caracteristicile acestora, precum si cu dezavantajele. Au cunostinte in domeniul dreptului, precum si in psihologia si comportamentul diferitelor tipuri de clienti.
- A treia regula: Profesionalism!
Profesionalismul angajatilor este un indicator al agentiei alese. Brokerii sunt persoanele care reprezinta agentia imobiliara. Servindu-si clientii in cel mai profesionist si competent mod, consultantii isi castiga increderea si respectul, iar aceasta este o conditie prealabila pentru finalizarea cu succes a tranzactiilor. Clientii multumiti aduc mereu clienti noi in agentie.